Listing 1 - 10 of 48 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Studiemethodes --- Speeltechnieken --- Klavier
Choose an application
Solo's --- Viool --- Studiemethodes --- 20e eeuw --- Frankrijk
Choose an application
Studiemethodes --- Muziekanalyses --- Travail de fin d'études (TFE)
Choose an application
2
Studiemethodes. --- Study methods --- School management --- leren leren --- studiebegeleiding --- studiemethoden --- #KVHB:Studeren --- #KVHB:Studiemethodiek --- 450.8 --- Leren leren --- Ouderlijke verantwoordelijkheid --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- studiemethode --- Methodiek van het studeren --- 450.9 --- Lager onderwijs --- Studiemethoden --- Overige onderwerpen --- (zie ook: Studiemethoden) --- (zie ook: Leren leren)
Choose an application
-8206-3
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Study methods --- 1e jaar secund. onderw. --- 450.8 --- Studiemethoden --- Methodiek van het studeren --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- studiemethode
Choose an application
Zenuwachtig voor je eindexamens? Slapeloze nachten, trillende knieën en bang voor een black-out? Examenvrees kun je snel en eenvoudig overwinnen in een aantal praktische stappen. Door serieus aandacht te besteden aan je stress voor het examen, haal je straks veel betere resultaten dan je ooit had gedacht. Aan de slag dus! Eindexamen Bikkels is speciaal geschreven voor middelbare scholieren die voor het eindexamen staan. Dit boek staat boordevol tips en trucs met veel aandacht voor het goed leren plannen en organiseren van je eindexamenstof, motivatie, relativeren en ontspannen. (Bron: covertekst)
faalangst --- examenvrees --- Personality development --- Examenangst --- studiemethode --- KHCA --- examens --- 489.54 --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- examenangst --- 371.21 --- Examens (hoger onderwijs) --- Examens --- Faalangst --- Stress --- Examen
Choose an application
0-765-1
Studiemethodes. --- Study methods --- ouders --- leren leren --- studiebegeleiding --- 450.8 --- Leren leren --- Methodiek van het studeren --- #KVHB:Studeren --- #KVHB:Studiemethodiek --- Studiemethode: lagere school --- Studiemethoden --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Ouderlijke verantwoordelijkheid --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- leren leren (ler) --- Motivatie ; onderwijs --- Motivatie --- Onderwijs --- Ouderparticipatie in het onderwijs --- Studievaardigheden --- Lager onderwijs --- (zie ook: Studiemethoden) --- (zie ook: Leren leren) --- Studiemethode
Choose an application
60-3408-3
Studiemethodes. --- Secondary education --- leren leren --- studiebegeleiding --- studiemethoden --- Study methods --- School management --- #gsdbP --- studiemethode --- 450.8 --- Basisonderwijs --- Leren leren --- Leren --- Motivatie --- Studiemethoden --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden) --- (zie ook: Leren leren) --- #KUPV:Eekhoutcentrum --- #BSCH: vak: didactiek --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Het aanleren van de spelling gebeurt vaak met veel talige instructie. Voor mensen met dyslexie is dit een moeilijke weg om informatie te verwerken. In deze Module – een spellingsmethode – worden muziek, beweging en visualisatie ingezet bij het leren. De basisregels voor de spelling – ook de werkwoordspelling – worden beeldend en via algoritmes in logische stappen aangeleerd. Het beeldend vermogen van de rechterhersenhelft wordt hiermee verbonden met de logica en de verbale vermogens van de linkerhersenhelft. Zo kunnen ook kinderen en (jong)volwassenen met dyslexie zich de spellingregels eigen maken en zo wordt spelling leuk. Deze aanpak is al werkend met ernstig dyslectische kinderen ontstaan. Steeds weer bleek dat het op deze manier werken met de spelling ook een flinke ondersteuning is voor het lezen. Zo heeft de methode een grote toegevoegde waarde in de strijd tegen laaggeletterdheid. Deze module kan naast alle andere spellingmethodes gebruikt worden en is geschikt voor alle niveaus van basisonderwijs tot hoger onderwijs, zeker ook voor studenten aan lerarenopleidingen. Ook aan ouders die hun dyslectische kind willen ondersteunen, biedt de module heldere handvatten.
464.1 --- #KVHB:Dyslexie --- Dyslexie --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Spellingproblemen(Kinderen met spellingproblemen) --- logopedie --- therapiemateriaal --- dyslexie --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- leerstijlen --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- faalangst --- Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Primary education --- Orthography
Choose an application
Dit boek gaat over twee scholieren die allebei op eigen kracht hun examen haalden. Het leek erop dat niemand meer in ze geloofde. Toch kregen zij drie maanden voor het examen de kriebels en geloofden nog net genoeg in zichzelf om aan de slag te gaan. Van pechvogel naar held. Het boek is gebaseerd op de 4UZelfregie-methode en gaat over het op eigen kracht ontwikkelen van zelfregie: hoofdrolspeler n je eigen regisseur zijn. Daar komen zelfreflectie, zelfverantwoordelijkheid, zelfcontrole, zelfvertrouwen en zelfsupport aan te pas. En de drang om te overleven, om geen genoegen te nemen met de situatie waarin je je bevindt en vooral om een droom tot werkelijkheid te maken. Dit boek is voor alle pechvogels in het onderwijs die er in de periode voor het examen slecht voor staan, een minimale relatie met docenten hebben en er niet aan moeten denken het jaar nog eens over te doen, maar ook voor docenten en aankomende docenten, en natuurlijk voor zorgelijke, wanhopige ouders Inhoudsopgave : 1 Stap 1 Commitment: de deal is ja zeggen tegen jezelf 2 Stap 2 Plan: structuur aanbrengen in timemanagement 2.1 Is het (examen halen) feitelijk haalbaar? * 2.1.1 Overzicht maken * 2.1.2 Basisschema: overzicht van cijfers * 2.1.3 Van overzicht naar strategie * 2.1.4 Je handtekening zetten onder het verbond met jezelf 2.2 Weekindeling als leidraad * 2.2.1 Van timemanagement naar plannen * 2.2.2 Je weekoverzicht * 2.2.3 Warming-up & cool down 3 Stap 3 Focus: er is n doel en dat is je diploma halen 3.1 Omgevingsinvloeden neutraliseren en mobiliseren * 3.1.1 School * 3.1.2. Vrienden en vriendinnen * 3.1.3. Thuis 3.2 Zelfsupport als basis voor zelfregie 3.3 Vaardigheden in zelfregie * 3.3.1 Vaardigheid 1: jezelf aanmoedigen * 3.3.2 Vaardigheid 2 : grenzen stellen (aan uitstellen) * 3.3.3 Vaardigheid 3: achterdeurtjes gesloten houden * 3.3.4 Vaardigheid 4: discipline * 3.3.5 Vaardigheid 5: zakelijk omgaan met emoties * 3.3.6 Vaardigheid 6: jezelf corrigeren Aanpassen en doorgaan 4 Stap 4 Corrigeer: omgaan met hindernissen 4.1 Hindernis 1: geen zin hebben 4.2 Hindernis 2: concentratieproblemen 4.3. Hindernis 3: stress 4.4 Hindernis 4: Murphy en de wet van Murphy! 5 Stap 5 Act: studeren en examen voorbereiden, doen en halen 5.1 Resultaatgericht studeren * 5.1.1 De eerste stap: focussen * 5.1.2 De tweede stap: vanuit de exameneisen naar nu kijken 5.2 Voorbereiding examen (examenlike oefenen) 5.3 Het examen zelf 5.4 Erna: successen vier je
450.8 --- Studiemethodes --- 371.39 --- Studiemethode --- Methodiek van het studeren --- Examenvrees --- Leerlingbegeleiding --- Zelfvertrouwen --- secundair onderwijs --- Examenvrees. --- Zelfvertrouwen. --- secundair onderwijs. --- Secundair onderwijs. --- zelfstudie --- examenvrees --- HO (hoger onderwijs) --- studiemethoden --- zelfsturing --- Study methods --- Higher education
Listing 1 - 10 of 48 | << page >> |
Sort by
|